czy warto chipować 1.4tsi 122KM z manualem?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • OctaviaRS TDi
    Elegance
    • 2009
    • 771

    #26
    Kolega ma Golfa VI 1,4 TSI 122KM i tam nie ma kompresora!! Kompresor jest w wersjach 160KM

    Komentarz

    • _tm_
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 2333
      • Superb III (3V3)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #27
      Re: 1.4 TSI

      Zamieszczone przez krasnallodz
      Witam.

      Jestem posiadaczem VW Golfa Plusa z silnikiem 1.4 TSI 122 KM i napewno silnik ten posiada KOMPRESOR I TURBO, turbo działa od 3500 do 7200 obr/min, z czego przynajmniej u mnie jest odcięcie gdzies czy 6500 obr/min na biegach 1-3, później pracuje do 6200 obr na 4 biegu, na piątym do 5200, a 6 bieg to już tylko 4200 obr i maksymalnie 185 km/h. Autko naprawde super się zbiera z dołu rusza z 3 biegu bez problemu, jak na taką moc to mały ścigacz, kompresor jest na 100 %.

      Proszę innych użytkowników o podanie możliwości tuningu tego silniczka.


      Pozdrawiam.
      Mylisz się kolego. Na 100% nie ma w tym silniku kompresora.
      S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
      Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
      -------------------------------------------------------------------------
      O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
      O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
      O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

      Komentarz

      • rekin
        Rider
        • 2008
        • 398

        #28
        Zamieszczone przez OctaviaRS TDi
        Kolega ma Golfa VI 1,4 TSI 122KM i tam nie ma kompresora!! Kompresor jest w wersjach 160KM
        dokładnie
        W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

        Komentarz

        • _tm_
          RS
          S_OCP Member
          • 2004
          • 2333
          • Superb III (3V3)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #29
          Cytat z dokumentu VW: "Unlike the two previous TSI engines, the 1.4l 90kW TSI
          engine is only charged with a turbocharger" - i wszystko jasne .
          S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
          Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
          -------------------------------------------------------------------------
          O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
          O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
          O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #30
            krasnallodz, Podaj symbol silnika w takim razie.

            Jakby byl kompresor to byscie nie odczuli do ktorego momentu on dziala.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • Yarek
              Elegance
              • 2005
              • 992

              #31
              Zamieszczone przez krasnallodz
              Jestem posiadaczem VW Golfa Plusa z silnikiem 1.4 TSI 122 KM

              kompresor jest na 100 %.
              na 100% go nie ma

              . pzdr Jarek
              aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

              Komentarz

              • SilentEmpire
                Rider
                • 2009
                • 304

                #32
                Yarek, a masz taki fajny dokumencik o 1.8?
                SUPERB

                Komentarz

                • Yarek
                  Elegance
                  • 2005
                  • 992

                  #33
                  Zamieszczone przez SilentEmpire
                  Yarek, a masz taki fajny dokumencik o 1.8?
                  Niedawno udało mi się zdobyć około 200 tego typu dokumentów, wszystko na temat VW. Jest tam sporo opisów przeróżnych silników, ale niestety nie ma 1.8TSI.
                  Ale z tego co się doczytałem, to 1.8TSI bardzo nieznacznie różni się od 2.0TSI, a ten dokument mam, mogę gdzieś wrzucić.
                  . pzdr Jarek
                  aktualnie: Octavia 1.6 TDI i Laguna III 2.0 dci

                  Komentarz

                  • ctv
                    Ambiente
                    • 2005
                    • 127

                    #34
                    Polecam montaz intercoolera do 1.4

                    http://fabryka-mocy.com.pl

                    Komentarz

                    • Garret
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1196
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                      #35
                      Re: 1.4 TSI

                      Zamieszczone przez krasnallodz
                      Witam.

                      Jestem posiadaczem VW Golfa Plusa z silnikiem 1.4 TSI 122 KM i napewno silnik ten posiada KOMPRESOR I TURBO, turbo działa od 3500 do 7200 obr/min, z czego przynajmniej u mnie jest odcięcie gdzies czy 6500 obr/min na biegach 1-3, później pracuje do 6200 obr na 4 biegu, na piątym do 5200, a 6 bieg to już tylko 4200 obr i maksymalnie 185 km/h. Autko naprawde super się zbiera z dołu rusza z 3 biegu bez problemu, jak na taką moc to mały ścigacz, kompresor jest na 100 %.

                      Proszę innych użytkowników o podanie możliwości tuningu tego silniczka.


                      Pozdrawiam.
                      to bardzo Cię proszę podnieś maskę, zrób zdjęcie kompresora i wstaw na forum wraz z podaniem kodu silnika :roll:
                      Garret

                      -----------
                      Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                      Komentarz

                      • Jac_ek
                        RS
                        • 2009
                        • 1733

                        #36
                        Właściwie na dobra sprawę nie wiadomo jak sam silnik będzie się spisywał, jest to nowa konstrukcja i nie bardzo wiadomo jak wytrzyma codzienna eksploatacje i czy nie bedzie miala jakis swoich "przypadłości" w gratisie od fabryki, to IMHO dodawanie wirusa (utrata gwarancji) nie za dobrze może się przysłużyć ;-), jeśli komuś mało mocy to po co kupować 1.4?.

                        Z czystej ciekawości będę obserwował ten watek bo w końcu pierwsze wirusy się pojawia, i ciekawi mnie ile da sie wycisnąć na mocy i zmniejszyć na spalaniu?
                        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                        Komentarz

                        • winni77
                          RS
                          • 2009
                          • 2183
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          #37
                          Zamieszczone przez Jac_ek
                          ciekawi mnie ile da sie wycisnąć na mocy i zmniejszyć na spalaniu?
                          Ktoś wspominał, że na spalaniu się nie zaoszczędzi bo to nie diesel :?:
                          Mój "Batmobil"

                          Komentarz

                          • Jac_ek
                            RS
                            • 2009
                            • 1733

                            #38
                            Zamieszczone przez winni77
                            Zamieszczone przez Jac_ek
                            ciekawi mnie ile da sie wycisnąć na mocy i zmniejszyć na spalaniu?
                            Ktoś wspominał, że na spalaniu się nie zaoszczędzi bo to nie diesel :?:
                            o to przeoczyłem to, w takim razie (jeśli się to potwierdzi) to jest kolejny argument za tym że nie warto ;-)
                            - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                            Komentarz

                            • Andys
                              Elegance
                              • 2007
                              • 762

                              #39
                              Zamieszczone przez Jac_ek
                              winni77 napisał/a:
                              Jac_ek napisał/a:
                              ciekawi mnie ile da sie wycisnąć na mocy i zmniejszyć na spalaniu?
                              Ktoś wspominał, że na spalaniu się nie zaoszczędzi bo to nie diesel :?:


                              o to przeoczyłem to, w takim razie (jeśli się to potwierdzi) to jest kolejny argument za tym że nie warto ;-)
                              Nie znam się specjalnie na autach, ale fizyki nie da się oszukać.
                              IMVHO spalanie po założeniu chipa może spaść tylko pod jednym jedynym warunkiem (zarówno w benzynie jak i dieselu) - przy zachowaniu takiego samego stylu jazdy jak przed zamontowaniem chipa. Problem w tym, że mało kto decyduje się na chipa, żeby zachowywać taki sam styl jazdy . Zupełnie na poważnie może być jeszcze jeden argument związany bezpośrednio z chipowaniem, dobry warsztat może poprawić program napisany przez fabrykę, gdzie z pewnością w procesie produkcyjnym nie ma czasu na dopieszczanie każdej jednostki indywidualnie. Tylko z tego względu zastanawiam się czy kiedyś, pewnie dopiero po gwarancji, nie pojechać na chipa.
                              Pozdrawiam,
                              Andys

                              Komentarz

                              • fan
                                Elegance
                                • 2009
                                • 760

                                #40
                                Z tym spalaniem po CHIPIE to jest tak,ze autko ma wieksza moc i moment obrotowy,jak sie ostro nie wciska to wtedy autko mniej pali,z tego powodu,ze jeszcze ma duzy zapas mocy do wykorzystania.Dopiero jak chce sie wykorzystac cala moc to wtedy spalanie bedzie wieksze.
                                Respect All,Fear No One!

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #41
                                  Chipa sie nie montuje :twisted:


                                  To jest przeprogramowanie programu sterujacego praca silnika.


                                  A co do robienia na gwarancji, no coz, oczywiscie ze mozna, tylko ja z pewnych wzgledow polecam robienie programow i tunera mozliwie blisko domu. A w samym ASO jest tez rubryka - NIE ZEZWALAM NA JAZDĘ PRÓBNĄ przy przegladach. A innej szansy na zrobienie logow nie ma.

                                  Ja tam nie odnotowalem nizszego spalania. Druga sprawa nie mam czasu na testy jazdy o kropelce
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • _tm_
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 2333
                                    • Superb III (3V3)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez Jac_ek
                                    o to przeoczyłem to, w takim razie (jeśli się to potwierdzi) to jest kolejny argument za tym że nie warto ;-)
                                    Chyba masz błędne mniemanie o powodach chipowania auta. Się jeździ, się płaci .
                                    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                    -------------------------------------------------------------------------
                                    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                    Komentarz

                                    • dexon
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 11

                                      #43
                                      panowie silnik w golfie v z kompresorem to oznaczenie BMY 140KM kompresot+turbo takowy posiadam , a 122km tylko turbo
                                      GOLFV TSI 140KM

                                      Komentarz

                                      • Jac_ek
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1733

                                        #44
                                        Zamieszczone przez _tm_
                                        Chyba masz błędne mniemanie o powodach chipowania auta. Się jeździ, się płaci .
                                        Raczej nie, - tylko zastanawiam sie po co kupowac najmniejszy silnik a pozniej go chipowac?, przeciez byl okres ze 1.8 tsi mozna bylo mieć zamista 1.4tsi z doplata 2000zl do 1.4 (jak nie bylo dostepnych 1.4) na start dostej sie wiecej mocy niz da sie osiagnac chipem (lub zblizona moc) ma sie gwarancje i jeszcze widoki na zwiekszenie mocy ;-)... Jak ktos potrzebuje mocy to nie kupuje motorynki, a pozniej sie zastanawia gdzie zalozyc owiewki zeby byla szybsza ;-)

                                        U mnie spalanie to drugorzędna rzecz - firma płaci, mnie to nic nie kosztuje może być 6 l/100 może być 15 l/100. Natomiast uważam że każdy zakup powinien być maksymalnie dopasowany do przeznaczenia i tyle
                                        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                                        Komentarz

                                        • Andys
                                          Elegance
                                          • 2007
                                          • 762

                                          #45
                                          Zamieszczone przez Jac_ek
                                          U mnie spalanie to drugorzędna rzecz - firma płaci, mnie to nic nie kosztuje może być 6 l/100 może być 15 l/100.
                                          Szczęściarz z Ciebie, ja jestem chyba jedynym użytkownikiem 1.4TSI na forum, u którego średnie spalanie wynosi 10,5l./100km. Czasami, przegonię autko, ale to na prawdę rzadko. Na co dzień jeżdżę zmieniając biegi przy 2500obr./min, tyle że jeżdżę tylko i wyłącznie po mieście w godzinach korków non-stop z klimą. Dodam, że auto nie wykazuje błędów, nie bierze oleju. Wystarczy, że wyjadę poza miasto i spalanie szybko spada. W trasie potrafię spokojnie zejść do 6,5l/100km. Sorry za OT.
                                          Pozdrawiam,
                                          Andys

                                          Komentarz

                                          • winni77
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 2183
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                            #46
                                            Andys, no to sam sobie odpowiedziałeś czemu masz takie duże spalanie. Jak ja jeżdżę w korkach po mieście, to biegi zmieniam przy 1500-2000obr. Nie ma sensu "żyłować" do 2500obr, no chyba, że musisz/lubisz żwawszą jazdę, ale to ja sobie pozostawiam na niezakorkowane ulice. Dodam, że po ostatnim baku wyszło mi prawie 9 litrów, wszystko w mieście, prawie bez klimy i krótkie dystanse (~10km), więc Twoje dziesięć-i-pół jest raczej w normie. Sorry za ot.

                                            [ Dodano: Sob 28 Lis, 09 17:00 ]
                                            Jac_ek, masz sporo racji z zakupem mocniejszej wersji, zwłaszcza, że jak wspomniałeś kosztowało to ekstra 2kzl, a wirus będzie pewnie w najlepszym wypadku podobnie kosztował.
                                            Mój "Batmobil"

                                            Komentarz

                                            • Andys
                                              Elegance
                                              • 2007
                                              • 762

                                              #47
                                              Zamieszczone przez winni77
                                              Jak ja jeżdżę w korkach po mieście, to biegi zmieniam przy 1500-2000obr. Nie ma sensu "żyłować" do 2500obr,
                                              :shock: wiem, że ten silnik dysponuje maksymalnym momentem już przy 1500obr. ale zmiana biegu przy tej prędkości spowoduje, że po zmianie silnik pracuje przy prędkości pewnie minimalnie wyższej niż 1000obr. dla mnie to przeciążanie układu korbowody - tłoki.
                                              Pozdrawiam,
                                              Andys

                                              Komentarz

                                              • winni77
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2183
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                #48
                                                Dlatego podkreśliłem że w korkach, gdzie operuje pedałem gazem bardzo delikatnie, a nie wciskam do dechy i czekam aż się odmuli
                                                Mój "Batmobil"

                                                Komentarz

                                                • rkb
                                                  RS
                                                  • 2008
                                                  • 2152
                                                  • Rapid Spaceback (NH1)
                                                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez Jac_ek
                                                  Zamieszczone przez _tm_
                                                  Chyba masz błędne mniemanie o powodach chipowania auta. Się jeździ, się płaci .
                                                  Raczej nie, - tylko zastanawiam sie po co kupowac najmniejszy silnik a pozniej go chipowac?, (...)
                                                  Pewnie dlatego ze 1.4 TSI mozesz kupic za 55 kk a 1.8 musisz juz wziac w ambiente za 70...
                                                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                                                  Komentarz

                                                  • _tm_
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2004
                                                    • 2333
                                                    • Superb III (3V3)
                                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Jac_ek
                                                    Zamieszczone przez _tm_
                                                    Chyba masz błędne mniemanie o powodach chipowania auta. Się jeździ, się płaci .
                                                    Raczej nie, - tylko zastanawiam sie po co kupowac najmniejszy silnik a pozniej go chipowac?, przeciez byl okres ze 1.8 tsi mozna bylo mieć zamista 1.4tsi z doplata 2000zl do 1.4 (jak nie bylo dostepnych 1.4) na start dostej sie wiecej mocy niz da sie osiagnac chipem (lub zblizona moc) ma sie gwarancje i jeszcze widoki na zwiekszenie mocy ;-)
                                                    Ale tak myśląc to po co kupować 1.8TSI ? Lepiej 2.0TFSI. A może w ogóle zamiast 200-konnej Octavii kupić coś o mocy 250KM ? I tak można w nieskończoność. Kupuje się to na co człowieka stać, a tuninguje się to co się ma.
                                                    S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                                    Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                                    -------------------------------------------------------------------------
                                                    O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                                    O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                                    O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...